Je zoekt:
1. Shopify Maatwerk
Een theme met maatwerk design, maatwerk oplossingen voor de customer journey/conversie of iemand die je shop kan onderhouden...
Je zoekt:
1. Onderhoud/vernieuwen webshop
Heb je al een Shopify webshop? Dan biedt ik meerdere diensten om deze te onderhouden en te voorzien van updates...
Je zoekt:
1. Shopify Semi-Maatwerk
Geen behoefte aan een standaard theme, maar ook niet aan compleet maatwerk? Met mijn Sections a la Carte help ik je op weg!
Je zoekt:
2. Een User Experience designer
De user journey is van enorm belang voor een website, webshop of app?
Het bepaald de route voor de bezoekers.
Laten we hen zo goed mogelijk begeleiden!
Ik heb met meerdere webshop software pakketten gewerkt, maar sinds ik kennis maakte met Shopify heeft dat pakket mijn voorkeur. Het heeft, net als alle concurrenten, beperkingen, maar omdat het programma toe staat dat de kern van zijn code wordt bewerkt, zijn deze grenzen te verleggen. Door zelfstudie heb ik geleerd hoe ik dat kan doen en vervolgens heb ik de meeste obstakels uit de weg kunnen ruimen.
Hetzelfde geldt voor het onderhouden van de shop. Ik heb intussen zoveel ervaring, dat ik dat zelf volledig kan verzorgen. Er is geen team nodig dat met minimaal 30+ uren per maand de shop in de lucht houdt! Voor een startende shop is zo’n 15 uur per maand voldoende voor onderhoud en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten.
Mijn Sections á la Carte Menukaart voor Semi Maatwerk, de budget en planningvriendelijke oplossing van Studio Wassink voor Shopify Webshops. Een assortiment van sections voor implementatie en in zoveel aspecten aan te passen dat je er jouw content en stijl in kunt verwerken.
Een design maken voor een webshop vraagt om een andere kijk dan met bijv. een website of een app. Je grafische opzet moet met zowel de user experience kant als de user interface een duidelijk pad tonen naar een verkoop. Omdat ik zelf ook programmeer binnen Shopify neem ik naast die extra inzichten ook nog de technische vereisten en soms grenzen mee in mijn opzet.
De layouts die ik lever voor een webshop zijn responsive, er wordt dus vanaf de start ook rekening gehouden met schermen van telefoons en tablets. Verkoopkanalen kunnen gekoppeld worden aan systemen als iDeal, Paypal, Creditcard, etc. Verzendkanalen kun je zo koppelen, dat er direct verzendlabels worden geprint en dat partijen als DHL en UPS dagelijks jouw pakketten komen ophalen. Zo kun je direct meedoen met de “vandaag bestellen morgen in huis” trend, die intussen een must-have is voor iedere webshop.
Het grootste voordeel van Shopify is het gemak dat het biedt. Bij een pakket als Magento heb je een heel team nodig voor ontwikkeling en onderhoud van een webshop, naast een flinke server setup die je zelf in de gaten moet houden. En de plugins die je moet kopen om de shop goed draaiend te krijgen, zijn zeer prijzig! Met Shopify gaat het een stuk portemonnee-vriendelijker! Er zijn natuurlijk wel kosten, maar die hangen samen met je succes. Door maandlasten die per pakket van goedkoop naar duurder gaan, plus een hosting die alles al voor je heeft geregeld, kun je het pakket mee laten groeien met je onderneming. Pas als je succes hebt met je webshop, ga je meer betalen.
Voor een geslaagd design is de juiste aanpak belangrijker dan je misschien denkt. Vooropgesteld: als je wilt dat je boodschap aanslaat, is design nodig. De ‘verpakking’ maakt het mogelijk om je boodschap het gewenste belang mee te geven. Dat geldt voor vrijwel alles; websites, posters, apps, flyers, enzovoort..
Voor een goed design moet onder meer aandacht worden besteed aan de context en de manier waarop je het potentiële publiek wilt aanspreken. Er moet rekening worden gehouden met trends en met algemeen geldende regels. Bijvoorbeeld: bij een poster op het centraal station hoort een tekst met puntgrootte 14, terwijl dat voor een website waarschijnlijk te groot is en je daarmee ook nog waardevolle ruimte verliest. En: door het gebruik van iconen kun je grote teksten verkorten en ze worden meteen ook internationaal begrepen.
Naast het tonen van een geschreven boodschap, richt het design zich ook tot het onderbewuste. En als alles er top uitziet, komt het bovendien professioneel over. Een design zal niet door ieder op dezelfde waarde worden geschat, maar de uitstraling ervan op zich overtuigt wel ook een eventuele twijfelaar ervan dat er moeite voor hem/haar wordt gedaan. En andersom geldt dat het ontbreken van uitstraling óók een boodschap afgeeft, maar dan meestal een negatieve.
Design is niet bedoeld om zoveel mogelijk elementen naar de doelgroep te smijten in een poging om duidelijk te maken dat de afzender echt aan alles en iedereen heeft gedacht. De kunst van het weglaten is vaak moeilijker dan die van het vullen. De boodschap moet de leidende factor zijn van het design en dat zal dan ook het belangrijkste onderwerp zijn van onze bespreking. We willen een design dat uw boodschap versterkt. U hebt de boodschap, ik maak de juiste verpakking en samen trekken we zo de aandacht van uw doelgroep.
Eerst even dat begrip versimpelen. Het programmeren kun je in 2 onderdelen splitsen en de namen daarvan maken al veel duidelijk. Het back-end werk bestaat uit onderdelen die zich achter de schermen afspelen. De functionaliteiten die je niet persé meteen ziet werken, die meer “onder water” de variabelen regelen. Front-end betreft onderdelen die je wel meteen ziet. Denk bijvoorbeeld bij websites aan de HTML die bepaalt wat je ziet, aan de CSS die bepaalt hoe deze onderdelen zich laten zien en eventueel aan JAVASCRIPT om wat méér te bieden door bepaalde animaties en interactiviteit.
Omdat ik mijn designs zelf wil kunnen omzetten naar werkende websites, heb ik ervoor gekozen om zelf de front-end technieken uit te voeren. Daarmee kan ik een photoshop-ontwerp omzetten naar een werkende, responsive website of webshop. Daarbij kijk ik naar geschikte technieken, omdat bij het omzetten van een design naar “iets moois” tegelijk gedacht moet worden aan bijvoorbeeld de scores hiervan in de Google zoekresultaten.
Dat ik zowel het design-gedeelte als de ontwikkeling zelf kan doen, maakt dat het werk veel meer opschiet dan wanneer het apart moet. Bij het design houd ik er namelijk al rekening mee dat het ook efficiënt ontwikkeld kan worden. En als het design toch door een ander wordt gemaakt, kan ik door mijn kennis van beide onderdelen aan die ander aanwijzingen geven waarmee ik daarna tot een soepele ontwikkeling kan komen
Het zelf kunnen ontwikkelen van mijn eigen designs tot een online product, geeft mijn klant het voordeel dat die niet ook nog een andere partij bij het project hoeft te betrekken. Ik heb gemerkt dat als de samenwerking wederzijds goed bevalt, bijna alle klanten ervoor kiezen om zo min mogelijk extra mensen in te schakelen..